Code Center
+ | امتیاز مطلب : |
+ | امتیاز مطلب : |

نتیجه تصویری برای دانلود مقاله

+ | امتیاز مطلب : |

محمد (ص) در تورات قبلا باید دانست که هیچ یک از کتابهای مذهبی ادیان گذشته به شکل اصلی خود باقی نمانده و آن پاکی و خلوصی را که در زمان ظهور نبی داشته اند حفظ نشده است. در قرون وسطی عده ای از دانشمندان غربی توراة را زیر ذره بین انتقاد قرار داده، معارضات و تناقضات تاریخی آن را استخراج کردند. در قرن هفدهم میلادی فیلسوف یهودی هلندی به نام «اسپینوزا» قلم نقد به دست گرفته و در کتاب خود موسوم به «مذهب و سیاست» تناقضات و اختلافات کتاب مقدس را بیان کرد و دانشمندانی را که معتقدند این تناقضات ظاهری است به باد ریشخند گرفت. (7) فلیسین شاله می نویسد: بین انجیلهای (8) جامع و انجیل «یوحنا» اختلاف روش و اسلوب و گاهی ضد و نقیض وجود دارد. در انجیلهای جامع، دوره تبلیغ مسیح یک سال است، ولی در انجیل «یوحنا» سه سال می باشد. در انجیلهای جامع کارهای مسیح مخصوصا در «جلیله» ایالت قدیمی فلسطین گسترش می یابد در صورتی که در انجیل «یوحنا» در «یهودیه» انجام می پذیرد... در انجیل «متی» عیسی (ع) آمده تا ادیان را تکمیل کند (9) در صورتی که در انجیل «مرقس» گوید: «تصور نکنید که من برای پیوند آمده ام بلکه برای تفرقه آمده ام» (10). به هر حال، با همه اشتباهات و تناقض گوییهایی که در میان کتابهای دینی سابق وجود دارد، نباید همه آنها را مردود و مخدوش دانست. در میان آنها دستوراتی صحیح و نکات و مطالبی پاک که نشانی از اصل باشد بسیار است، از جمله آنها بشاراتی است نسبت به پیامبر بزرگ اسلام که با همه تلاشهایی که روحانیون کرده اند که در آن تغییراتی بوجود آورند، اصل مطلب از بین نرفته است. در توراة آمده است که خداوند به ابراهیم گفت: «از ولایت خود و از مولد خویش و از خانه پدر خود به سوی زمینی که بتو نشان دهم بیرون شو و از تو امتی عظیم پیدا کنم و ترا برکت دهم و نام تو را بزرگ سازم و تو برکت خواهی بود و برکت دهم به آنانی که تو را مبارک خوانند و لعنت کنم به آنکه تو را ملعون خواند و از تو جمیع قبایل جهان برکت خواهند گرفت.» (11) در جای دیگر توراة می خوانیم: «و بعد از جدا شدن لوط از وی خداوند به ابرام گفت: اکنون تو چشمان خود را برافزا و از مکانی که در آن هستی به سوی شمال و جنوب و مشرق و مغرب بنگر، زیرا تمام این زمین را که می بینی به تو و ذریه تو تا به ابد خواهم بخشید و ذریه تو را مانند غبار زمین گردانم، چنان که اگر کسی غبار زمین را تواند شمرد ذریه تو نیز شمرده شود.» (12) و نیز توراة پس از بیان کشتن حضرت ابراهیم (ع) جانوران و مرغان را جهت حصول اطمینان می گوید: «در آنروز خداوند با ابرام عهد بست و گفت: این زمین را (کنعان یا فلسطین) از نهر مصر تا نهر عظیم یعنی نهر فرات به نسل تو بخشیده ام» (13) حاج بابا قزوینی (14) یکی از دانشمندان بزرگ یهود یزد در مورد مطالب یاد شده گوید: گرچه علمای بنی اسرائیل همه این وعده ها را درباره حضرت اسحاق و یعقوب و ذریه او درست می دانند ولی با اندک تأمل در متون فوق الذکر سستی آن ظاهر می شود: اول آن که بنی اسرائیل همیشه طایفه محصوری بوده اند نه به طایفه دیگر آمیخته می شدند و نه کسی را به خود راه می دادند، و در زمان موسی علیه السلام و بعد از موسی چند دفعه به شماره درآمدند، چنان که در وقت خروج از مصر و ورود به «تیه» و خروج از «تیه» ایشان را شمردند و عدد ایشان در توراة و غیره در کتب مسطور است دوم آنکه....

ادامه مطلب
+ | امتیاز مطلب : |

لیست مجموعه سایت های مفید برای تحقیقات و ...
تصویری از محیط فایل ( با انتخاب موضوع سایت های مورد نظر)

برای دانلود به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب

فهرست موضوعی قران مجید

چهارشنبه 19 دی 1397
+ | امتیاز مطلب : |

فهرست موضوعی قران مجید در چهار بخش انسان ، دنیا ، آخرت وخداوند دسته بندی وفهرست بندی شده است . اخیرا” آیات و ترجمه و توضیح آیات و فهرست موضوعی سوره اسراء اضافه شده است.

موضوعات قرآن مجید)تکمیلی(
)ناس – 114 ()فلق – 113 ()اخلاص – 112 ( )مسد- 111 ( )نصر- 110 ()کافرون- 109 ()کوثر- 108 ()ماعون- 107 )
)قریش- 106 ()فیل- 105 ()همزه- 104 ()عصر- 103 ()تکاثر- 102 ()قارعه- 101 ()عادیات- 100 ()زلزال- 99 ()بینه- 98 )
)قدر- 97 ()علق- 96 ()تین- 95 ()شرح- 94 ()ضحی- 93 ()لیل- 92 ()شمس- 91 ()بلد- 90 ()فجر- 89 ()غاشیه- 88 )
)اعلی- 87 ()طارق- 86 ()بروج- 85 ()انشقاق- 84 ( )مطففین- 83 ()انفطار- 82 ( )تکویر- 81 ()عبس- 80 ()نازعات- 79 )
)نباء- 78 ()قیامت- 75 ()نحل – 16 ()حجر- 15 ()ابراهیم – 14 ( )رعد- 13 ()یوسف- 12 ()هود- 11 ()یونس – 10 ()توبه – 9 )
)انفال – 8 ()اعراف – 7 ()انعام – 6 ()ما ئده- 5 ( )نساء- 4 ()آل عمران- 3 ( )بقره- 2 ()حمد- 1 )

شماره آیه  .  شماره سوره( )
1 . انسان
1.1 . آفرینش انسان
1.1.1 . آفرینش اولیه انسانها) 91 : 16 () 28 و 26 : 15 () 172 و 11 : 7 )
1.1.2 . آفرینش فرد به فرد) 94 : 6 )
1.1.3 . استقرار در زمین) 25 و 24 : 7 () 98 : 6 () 36 : 2 )
1.1.4 . امکانات زندگی) 32 : 80 () 33 : 79 () 24 : 7 ( ) 14 : 3 () 36 : 2 )
1.1.5 . ایجادشمائل دررحمها) 6 : 3 )
1.1.6 . بعداز آفرینش جن) 27 : 15 )
1.1.7 . بهترین قوام) 4 : 95 )
1.1.8 . تاثیرژن برفرزندان) 223 : 2 )
1.1.9 . ترکیب) 7 : 82 )
1.1.10 . تعادل) 7 : 82 )
1.1.11 . تغییر سرنوشت) 11 : 13 )
1.1.12 . تقدیرآفرینش انسان) 22 – 19 : 80 () 145 : 3 () 36 : 2 )
1.1.13 . توازن ) 7 : 91 () 7 : 82 () 38 : 75 () 29 : 15 )
1.1.14 . ثبت اعمال ) 11 : 82 () 29 : 78 () 21 : 10 ( ) 121 و 120 : 9 () 181 : 3 )
1.1.15 . چشم وزبان ولب) 9 و 8 : 90 )
1.1.16 . خارج شدن از زمین) 25 : 7 )
1.1.17 . خلقت از گل) 33 و 28 و 26 : 15 () 12 : 7 () 2 : 6 )
1.1.18 . خلقت از منی) 7 – 5 : 86 () 19 و 18 : 80 () 37 : 75 () 4 : 16 )
1.1.19 . خلقت ازیک نفس) 189 : 7 () 98 : 6 () 18 : 5 () 1 : 4 )
1.1.20 . خون بسته) 2 : 96 () 38 : 75 )
1.1.21 . روح) 29 : 15 )
1.1.22 . زوج) 8 : 78 () 39 : 75 () 1 : 4 )
1.1.23 . سجده فرشتگان) 31 – 28 : 15 )
1.1.24 . شاهداعمال) 61 : 10 () 12 : 82 )
1.1.25 . عمر محدود) 11 : 10 () 60 و 2 : 6 )
1.1.26 . مرگ در زمین) 25 : 7 )
1.1.27 . نگهبان نفس) 4 : 86 () 10 : 82 () 61 : 6 )
1.1.28 . رحم مادر
1.1.28.1 . تعداد نوزاد) 8 : 13 )
1.1.28.2 . جنسیت) 8 : 13 )
1.1.28.3 . شکل وشمایل ) 8 : 13 )
1.1.29 . هدف ازآفرینش) 6 – 4 : 95 () 10 – 7 : 91 () 20 – 10 : 90 () 13 – 10 : 85 )
( 36 : 75 () 119 : 11 () 14 و 13 : 10 ( ) 98 : 6 () 142 – 140 : 3 )
1.2 . ویژگی های انسان
1.2.1 . آزادی اعمال) 105 : 9 )
1.2.2 . آگاهی ازیگانگی خدا) 22 : 2 )
1.2.3 . آگاهی به ناسپاسی به خدا) 7 : 100 )
1.2.4 . اختلاف استعدادها) 165 : 6 )
1.2.5 . اختلاف بین مردم) 118 : 11 () 19 : 10 )
1.2.6 . اکثریت گناهکار) 103 : 12 () 49 : 5 )
1.2.7 . اختیار در انتخاب) 39 : 78 () 122 و 121 : 11 )
1.2.8 . اختیار در بصیرت) 43 : 10 () 104 : 6 )
1.2.9 . اختیار در شنیدن) 42 : 10 )
1.2.10 . اسراف کاری) 12 : 10 )
1.2.11 . اعراض از آیات) 105 : 12 )
1.2.12 . اغوا شدن) 39 : 15 () 71 : 6 )
ادامه مطلب